Murva Teszt – Bükfürdő
Hétvégén indul az ORB nyitó futama, a murvás pályákon zajló Bükfürdő Rallye-val, melyen végre a Bútor Róbert – Tóth Imre páros is bemutatkozhat az új autóval. A Mitsubishi Evo X-essel eddig versenyen még nem szerepeltek, de túl vannak már egy aszfaltos teszten, és a versenyt megelőzően elérkezett a murvás teszt ideje is.
Hasonló ütemben zajlott a murva teszt is, mint az aszfaltos, elsősorban a hajtás programozásával és a futómű beállításával foglalkoztak, melynek eredményeként lépésről-lépésre egyre jobban vezethetővé vált az autó. 130 km-t sikerült menniük, és mind az autó, mind a pilóta hibamentesen teljesített, így egyelőre minden rendben van, a kérdés csupán annyi: vajon mire lesz ez elég, milyen időeredményeket produkál a páros a versenyen?
Bútor Róbert: „A teszt végén is azt mondhatom, hogy elégedettség van bennem, aránylag gyorsan összebarátkoztam murván is a kocsival, de itt is szükség volt 40-50 km-re, hogy kellő bátorsággal vezessek. Ahogy javult a hajtás és a futómű, úgy jött meg a magabiztosságom, és tudtam egyre gyorsabb tempót diktálni. Jól vezethető murván is, de talán aszfalton kicsit könnyebben tudtam jól menni vele. Nagyon nehéz az érzések alapján eldönteni, hogy ez jó lesz-e így, mindig a versenyen mért időeredmény a mérvadó.”
A tesztet verőfényes napsütésben, 30 fokos melegben, porban teljesítette a csapat, ami talán nem a legideálisabb körülmény volt az időjárási előrejelzéseket nézegetve. Nagy kérdés még, hogy a hétvége vajon mit hoz a pályákra, lesz-e eső, és vajon mennyi? Tavaly is nagyon szélsőséges időjárási körülmények jellemezték ezt a futamot, így nem lepődhetünk meg túlzottan, ha a záporok, zivatarok, szélviharok idén sem kerülik el Bükfürdőt.
Bútor Róbert: „Nem nagyon örülnék, ha sáros-vizes pályákon kellene mennünk, hiszen olyan körülmények között még fél centit sem mentem a kocsival, improvizációvá válna az egész, amitől persze nem félek, de magabiztosabb az ember, ha tudja, hogy az adott jellegű,minőségű pályán hogyan viselkedik az autó, főképp ilyen tempónál, amelyek a Bükfürdő környéki pályákat jellemzik.”
Robi ezúttal is a saját elvárásainak szeretne megfelelni, ami nem jelenthet mást, mint a verseny végeztével újra dobogóra állni, mondja mindezt annak tükrében, hogy a szombathelyi (és bükfürdői) pályák sosem tartoztak az erősségei közé.
Bútor Róbert: „Biztos vagyok benne, hogy nem itt fogjuk elérni az idei év legjobb eredményét, de megpróbálok nagyon precízen, pontosan, biztonságosan menni. Mindenképp szükség lesz még időre ahhoz, hogy én ezzel olyan gyorsan tudjak menni, ahogy szeretnék, nem akarok irreális elvárásokat támasztani magammal szemben sem, de Imivel a jobb oldalamon, és a TBR Racing csapattal a hátam mögött szeretnék egy igazán koncentrált, felszabadult, de kemény versenyzést produkálni, amilyenben tavaly csak Egerben volt részem. A legfontosabb, hogy még jobban önmagamat adjam, és lazán menjek.”
Bár a TBR Racing nagy hangsúlyt fektetett a másik versenyzőpáros előkészületeire is, hogy ők is profi körülmények között versenyezhessenek, sajnos Demjén Martinék kedd este visszamondták az indulást, mivel nem állt össze a kellő anyagi háttér. Ebben a nehéz világban hiába a tehetség, ez most kevés volt.