Bútor Róbert


Bükfürdő Rallye teszt
  

Murva Teszt – Bükfürdő  

 

 

 

Hétvégén indul az ORB nyitó futama, a murvás pályákon zajló Bükfürdő Rallye-val, melyen végre a Bútor Róbert – Tóth Imre páros is bemutatkozhat az új autóval. A Mitsubishi Evo X-essel eddig versenyen még nem szerepeltek, de túl vannak már egy aszfaltos teszten, és a versenyt megelőzően elérkezett a murvás teszt ideje is.

 

Hasonló ütemben zajlott a murva teszt is, mint az aszfaltos, elsősorban a hajtás programozásával és a futómű beállításával foglalkoztak, melynek eredményeként lépésről-lépésre egyre jobban vezethetővé vált az autó. 130 km-t sikerült menniük, és mind az autó, mind a pilóta hibamentesen teljesített, így egyelőre minden rendben van, a kérdés csupán annyi: vajon mire lesz ez elég, milyen időeredményeket produkál a páros a versenyen?

 

Bútor Róbert: „A teszt végén is azt mondhatom, hogy elégedettség van bennem, aránylag gyorsan összebarátkoztam murván is a kocsival, de itt is szükség volt 40-50 km-re, hogy kellő bátorsággal vezessek. Ahogy javult a hajtás és a futómű, úgy jött meg a magabiztosságom, és tudtam egyre gyorsabb tempót diktálni. Jól vezethető murván is, de talán aszfalton kicsit könnyebben tudtam jól menni vele. Nagyon nehéz az érzések alapján eldönteni, hogy ez jó lesz-e így, mindig a versenyen mért időeredmény a mérvadó.”

 

A tesztet verőfényes napsütésben, 30 fokos melegben, porban teljesítette a csapat, ami talán nem a legideálisabb körülmény volt az időjárási előrejelzéseket nézegetve. Nagy kérdés még, hogy a hétvége vajon mit hoz a pályákra, lesz-e eső, és vajon mennyi? Tavaly is nagyon szélsőséges időjárási körülmények jellemezték ezt a futamot, így nem lepődhetünk meg túlzottan, ha a záporok, zivatarok, szélviharok idén sem kerülik el Bükfürdőt.

 

Bútor Róbert: „Nem nagyon örülnék, ha sáros-vizes pályákon kellene mennünk, hiszen olyan körülmények között még fél centit sem mentem a kocsival, improvizációvá válna az egész, amitől persze nem félek, de magabiztosabb az ember, ha tudja, hogy az adott jellegű,minőségű pályán hogyan viselkedik az autó, főképp ilyen tempónál, amelyek a Bükfürdő környéki pályákat jellemzik.”

 

Robi ezúttal is a saját elvárásainak szeretne megfelelni, ami nem jelenthet mást, mint a verseny végeztével újra dobogóra állni, mondja mindezt annak tükrében, hogy a szombathelyi (és bükfürdői) pályák sosem tartoztak az erősségei közé.

 

Bútor Róbert: „Biztos vagyok benne, hogy nem itt fogjuk elérni az idei év legjobb eredményét, de megpróbálok nagyon precízen, pontosan, biztonságosan menni. Mindenképp szükség lesz még időre ahhoz, hogy én ezzel olyan gyorsan tudjak menni, ahogy szeretnék, nem akarok irreális elvárásokat támasztani magammal szemben sem, de Imivel a jobb oldalamon, és a TBR Racing csapattal a hátam mögött szeretnék egy igazán koncentrált, felszabadult, de kemény versenyzést produkálni, amilyenben tavaly csak Egerben volt részem. A legfontosabb, hogy még jobban önmagamat adjam, és lazán menjek.”

 

Bár a TBR Racing nagy hangsúlyt fektetett a másik versenyzőpáros előkészületeire is, hogy ők is profi körülmények között versenyezhessenek, sajnos Demjén Martinék kedd este visszamondták az indulást, mivel nem állt össze a kellő anyagi háttér. Ebben a nehéz világban hiába a tehetség, ez most kevés volt.  

 

 

 


Friss hírek
2024.04.12-14. Rallye Hungary Veszprém
2023.12.08-10. Mikulás Rallye
2023.09.08-10. WHB Győr Rallye
2023.08.04-06. Veszprém Rallye
2023.06.22-24. Mecsek Rallye
2023.03.31.-04.02. Székesfehérvár Rallye
2022.11.26-27. Rally Show Santa Domenica
2022.07. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2022.06. Mecsek Rallye
2022.06. Új támogatók
2022.05. Cered WRC teszt
2022.04. Elkészült a WRC
2022.04. Rallye Croatia
2022.04. Cered Peugeot teszt
2021.10. Rally Hungary
2021.08. ZEG Rally Show
2021,07,Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2021.06. Mecsek Rallye
2020.12. Mikulás Rallye
2020.07. Salgó Rallye
2019.12. Mikulás Rallye
2019.11. Nyíregyháza Rallye
2019.07.Veszprém Rallye
2019.04. Miskolc Rallye
2018.12. Mikulás Rallye
2018.11. Nyíregyáza Rallye után
2018.11. Nyíregyáza Rallye előzetes riport
2018.07. Veszprém Rallye
2018.05. Szombathely Rallye
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló